Vrijwilligersvergoeding

Wij kennen binnen ATC twee soorten betalingen voor vrijwilligers. De vrijwilligersvergoeding en de betaalde bijbaan. Hier vertellen we iets over het:

Werken als vrijwilliger tegen een vrijwilligersvergoeding

Als vrijwilliger ben ie bij ATC in principe op alle functies inzetbaar. Uiteraard moet je wel voldoen aan de gestelde eisen. Voldoe je daar niet aan en wil je toch graag die functie uitoefenen overleg dan met onze afdeling personeelszaken. Heel vaak kun je via ons de noodzakelijke cursussen volgen en de diploma’s halen.

Voor de uren dat je bij ons werkt krijg je een vergoeding, de zogenaamde vrijwilligersvergoeding.
Die vergoeding bedraagt € 4,50 netto per uur. Je hoeft dit inkomen niet op te geven aan de belasting (wij registreren dat voor jou) en je hoeft er dus ook geen belasting over te betalen.
Wel is er een maximaal aantal uren per maand en per jaar verbonden aan dit vergoedingensysteem.

Zo mag je per maand niet meer dan € 170,– verdienen  (= iets meer 37 uur werken) en niet meer dan € 1700,– per jaar (= 378 uur).
In de praktijk werkt dit systeem heel erg goed. Als je er vragen over hebt kun je terecht bij onze afdeling personeelszaken.

Uitbetaling:
De vrijwilligersvergoeding wordt altijd per bank uitbetaald. Wij streven er naar de vergoedingen binnen één week na je dienst op je bankrekening te hebben.